Neljapäev,
03.5.2012
Hommikul kell 8.00
bussiga kanali äärde ja esimese asjana aerude leidmine - need on Mihkli poolt
eile jäetud kindlas kohas. Mihkli otsusel kasutame serblaste külalislahkust ja
võtame kasutusele nende omad. Naiskad saavad siis roheliste käepidemetega (need
on suhteliselt nahasõbratud!) ja meestele loovutatakse puitkäepidemetega (need
võivad veega kattumise korral olla enneolematult libedad).
Vot sedasi me paadi siis
veeskamegi - sättinud ennem tõmbepikkuse orientiirideks veel kõrredki püsti
igaühele.
Roolija nuriseb, et teda
on sunnitud liig madalale ja ta ei näe meie tagumiste tegijate toimetusi mitte
kuidagi - siis aitab ainult seljatunne, mida paat endaga kaasa kannab.
Igatahes esimesed tõmbed
on väga hea emotsiooniga - paadil on päris korralik liikumine, tänu sõudjatele
muidugi, aga ka paadi enese füüsika on hästi väja kukkunud. Jalanõud on super -
koot istub kindlalt omal kohal, aerukõrgused on parajad - nii tõusvas pardas kui
ka langeva pardaga. Pikkust annab tulla nii ilusti ette kui ei kunagi varem,
samuti ei tungi paadikorpus jalgadesse - seegi väga hea märk.
Teeme 2x4km otsad, selle
sees paarikaupa minekud kui ka 4-kesi - käed/keha, ¼ pinki, ½ pinki ja
täispingiga. Vahele veel ka mõned tempo üleskerimised ja 30 tõmbet lisaks.
Viimane kord 2km otsa alustades teeme 3 korral läbi starditõmbed.
Esimesel korral püsib
paat uskumatult tasakaalus, kõk saavad tõmbed samaaegselt vajalikus pikkuses
tehtuks, ja 10 tõmbega liigub paat vahval hool. Oleme üllatunud. Teistkorda
läbitehes ei muutu midagi (loe:halvemaks) - paat saab hoo ja me kerime selle
tempotpidi 36-37 üles - siinne vesi annab sõita sellisega väga hästi. Ole
ainult mees ja kesta lõpuni. Kolmandal korral sudime 10 starditõmmet ja 10
lisaks - siingi pole miskit ette heita.
Kahe kanalipikkuse vahel jagab Mihkel,
kes on jalgratta laenutanud, meile õpetusi, mida proovime ka ellu viia. Kuid nagu
ikka - alati on miskit parandada, alati saab midagi veel paremini teha. Roolijat kuulevad kõik
hästi, käsklused selged, liigume lõpujooneni - seal saame kaldalt korraldajate
poolt juhiseid, kuidas plotile läheneda.
Vinname paadi veest
välja, mul turgatab korraga pähe mõte, et talle tuleks nimigi anda - saagu
temast Lady Speedy.
Läheme kaaluma - selgub
tõsiasi, et meie neitsi on kaalult 80 grammi kergem kui peaks - eks see jäi nüüd
Mihkli teemaks, kuidas paat kaalukõlbulikuks saada - lisaks oli roolija
hommikuks minetanud oma miinimumkaalu, suutes osutit mõõtevahendil kergitada
vaid 53 pügala jagu üle 0-i. Eks me siis lõuna ajal kuulutame ta nuumale.
Jätame Mihkli nüüd aerude
värvimisega tegelema - ise hotelli puhkama, et olla õhtul kell 18.40 algavaks
stardiks valmis. Paatkondi on 6, esimene läheb otse A-finaali, ja ega siit
enamat tulegi - teised peavad järgmisel õhtul tegema uue stardi, et laupäeval
siis samas olla kõik koos ja uuesti stardijoonel.
Õhtune start - meie
esimene siinsel veel
Tegime ennast tublisti
soojaks, saime tegelikult tehtud nii Mihkli poolt soovitud harjutused kui ka
proovisime starti + 10 tõmmet. Iseenesest polnudki väga hull - kui esimesel
katsetusel tekkis raskusi üleminekul distantsitempole (langetasime liiga
kiiresti algse päris valju 42 alla 36-ni) ja ei suutnud parimat ühistõmmet
tekitada, siis teine katsetus oli juba palju parem - paadile sai hoog üles
keritud, ja selle hoidminegi polnud raskete killast. Kuskil taamal näitas juba
välku ja stardiks tekkis selline tubli taganttuul. Taganttuul on aga vähesele
kogemusele alati vastutöötav, sest ei anna mitte kohe tehtud vigu andeks.
Sätime end stardijoonele,
ja oleme valmis. Kõlab stardikäsklus RED LIGHTS, siis ATTENTION ja GO - paneme
minema. Tõsi, päris parima hetke magasime kergelt maha - näeme tõsist vaeva, et
esimesed starditõmbed koos sooritada. Ja siis kõlab käsklus - STOP. Keegi on
valestardi teinud. Valgevened arvavad päris valju häälega üle kanali, et need
olla olnud eestlased, aga tõde saabub kiiresti - just BLR saab hoiatuseks
kollase kaardi.
Hoovame end tagasi
stardipukini, anname otsad ja seame end valmis ootele.
Uus start õnnestub, kuigi
parimate killast pole meil seegi. Siiski väljume stardist üha kiirenevalt ja
saame korraks 20 tõmbe järgselt tempo lausa 42-ni. Aga puudu on ühisest
tõmbelõpust, ja selle leidmiseks kulub esimesed 250 meetrit.
Siis, ilmsesti esimese
väsimuse pealt saame äkitselt koostöö
toimima - paat vastab sellele selgelt parema kiirusega. On tõmmet, lõpud on
koos, on rütmi. Kaldal väntab jalgrattal ilmsesti Mihkel - midagi ta püüab
meile hüüda, aga peale selle, et see vist on tema, ei küündi minuni vähemasti
sisust midagi. Las ta olla ja rahuldada end sel teel. Meil on vaja siin aerude
taga töös olla.
500meetri peal kamandab
ennem esimest rasket punkti roolija Tea meid 10-le eriti tugevale tõmbele -
võtame seda täie tõsidusega ja jätame Venemaa selgelt maha, ning läheneme isegi
paadipikkuse jagu ees olevale Valgevenele.
Seda suhteliselt
hästiklappivat sõitu jagub kuskil 750meetrini, ehk tiba pealegi - siis kukub
vasak parras ootamatult alla, ja mõlemad sealsed aerud teevad ühe päris
korraliku konna. Paat küll seisma ei jää, aga hoo üleskruvimine on vaevaline -
näen vaid, et Vene on tagant lähemale liikumas. Õnneks saame Ahtiga uuesti Rea
rütmi kätte, ja sumame finiši poole. Tea annab meile teada viimasest
finišispurdist, proovimegi sellele endast maksimaalse anda, ja pressin hirmsasti
jalgadega. Lõpuks kõlab finišiheli ka meile, jätame paadi liikvele. Oli
tegelikult ikka kole raske täna küll - lisaks olen suutnud sellele teele jätta
kahed suurepärased peonahad, aga nüüd on päeva jagu aega end tohterdada.
Esimesena lõpuni
jõudnutest ei tea midagi - need on ilmsesti BRA ja RSA, ka ITA on ees olnud.
Siis jägnevad BLR ja EST ning viimasena RUS. Aegadest paraku ülevaade puudub,
minu tempomeetri järgi jäi meie aeg sinna napilt 4.00 raamesse - seda infot
tuleb homseni oodata.
Aga sellega pole meie
üllatused tänaseks veel lõppenud - äike, mis ennem taamal vilgatas, on tõstnud
tuule korralikult pagisse. Seetõttu meid mahasõidule ei lastagi, vaid
suunatakse kiiresti silduma. Uudiseks on plotini jõudes see, et meie paat
kuulutatakse kaalumisele minevaks - ennem kui suudan enda jalad ära vahetada,
tõstetakse paat, mille teadlikult võimalikuks kaalumiseks olen jalanõud vett
täis pritsinud, tagurpidi, ja suur osa minu vaevaga paati kühveldatud veest
sajab mulle tubli duššina krae vahele.
Kuna paat ei tule ega
tule tagasi, sätitan ennast kaalumaja poole teele. Siin on sehkendamist kuhjaga
- nii Mihklil kui ka Sõudeliidu peasekretäril Jaan Tultsil on fakt juba
ilmselge - meie paadi kaalust on puudu täpselt 100g. Kuigi ennelõunal sai
paadile 800g lisatud, on sellest paraku väheks jäänud.
Õnneks ei ole see
fataalse lõpuga viga - meie kohaks siin sõidus saab olema viimane (kui kellelgi
pole veel kergemat paati istumise all olnud) ja vastavalt kohale pole vahet,
kas meile loositakse 1 või 6 rada järgmiseks sõiduks. Kuigi - veel mõned ajad
tagasi oleks see tähendanud, et sõidud siin on sõidetud ja võib minna asju
pakkima.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar