neljapäev, 3. mai 2012

Belgradi Maailmakarika I etapp ning LONDON 2012 Paraolümpiamängude kvalifikatsiooniregatt, 03.-06.mai 2012 - meie tõetund. VOL.1

Alar Õige raporteerib Belgradist:

02.mai 2012

Jõudsime 1.mai õhtuks ülisooja (30 +) Belgradi ja maandusime nostalgiahõngulisse SlavijaLux hotelli. Kõik peale treener Mihkeli saavad oma pagasi lennujaamas kätte. Mihkel on natuke mossis, aga suurem mure seisneb selles, et tema kotis on meil tööriistad paadi ettevalmistamiseks. Aga ehk saadakse sellele kotile kiiremini jaole, enne meie lahkumist sõbralikust Serbiast. Elame, näeme. 

Nostalgitsema kutsub mulle tuttav Viru Hotelli interjöör aastast 1982 - peitsitud spoonpuitseinad ja laed, mis oma tublis pruunis toonis on selgakukkuvalt rasked - kesk koridori seisma jääda lihtsalt ei saa, sest pelgad seinte kaelavajumist. Aga toit on äratuntavalt hea, inimesed sõbralikud ja abivalmis.

Hommikul, peale sööki, sõidame bussiga kanali äärde ja alustame paadi otsinguid. Enne kui selleni jõuame, on meie hulgast Ahti kutsutud veretesti. Seda kutset edastanud inimese inglise keele diktsioon oli nii ebamäärane, et ka peale kolme üleküsimist olin kindel, et Ahti on palutud blind-testile - nägemist kontrollima, kuna tema B3 litsents on ajutine, selle aasta lõpuni. Kui siis tegudeks läks, siis sai nägemiskontrollist verevõtusoov ehk siis blood-test.

Lõpuks antakse meie noormees meile tagasi, peale ca poolt tundi. Mida temaga tehti, see teadmine sinna ruumi, kus arstid/õed tegutsesid, jäigi. Aga Ahti on meil tagasi! 

Filippi telgis saame teada oma paadi asukoha - läheme veel enne paadi treilerist mahavõttu otsima kohta, kuhu me ta eelolevateks päevadeks saame hoiustada - siin on suhteliselt vabavõitluse vaimus see kõik korraldadatud. Kes ees, see mees, ja ei teisiti. Sätime omale valmis kohakese RSA ja BRA parasõudjate raamistikule, ka ITA ning BLR on sinna koha varunud. 

Sikutame paadi autokärult maha, toome ta raamile, ning läheme ka kronsteinide järele. Uskumatu, aga paat on nii uus, et meie all läheb ta esmakordselt veele - uus on kõik: nii koprus, kronsteinid, jalanõud kui tullid - Eesti sellekorra koondise kõige uuem paat, isegi Kaisa Pajusalul on pool aastat vanem alus.

Paadi uudsusest tulenevalt on sättimine kordades vaevanõudvam - tullide täpseks märkimine, nende otseks säädmine kui ka diagonaalvarrastele pikkuse määramine - selle kõige alla kulub ca 3 tundi. Lõpuks oleme ka roolijale olulise vahendi - coxboxi juhtmed saanud omale kohale, selle kontroll kinnitab, et peaks olema tema hääl ja korraldused meile paadis hästi kuuldavad. Tõstame paadi riiulisse ning läheme just kohalejõudnud Eesti sõudekoondise varustusautot ning peatreener Matti Killingut otsima - et saaksime omad aerudki kätte.

Siin aga selgub päeva esimene tagasilöök. Mis on kohal on Opel-buss, ja treileril paadid, mida aga pole, on üksikaerulise aerud. Need olla paatide pealetõstmiseks treilerilt korraks maha võetud, ja hilisemalt tagurpidi käik ja järelkontroll ilmsesti jäidki tegemata. Nii et - aerudega mõistab iga loll sõuda, katsu sa ilma. Ja just selline oht meid oma karmis reaalsuses ongi ähvardamas!

Muidugi käivitub koheselt operatsioon asendusaerude leidmiseks, aga nagu ikka, võtab see kõik aega. Vahepeal läheme ja võtame hotellis lõuna, saan tunnikese tukkudagi, ja tuleme võistluspaika uuesti kella16-ks bussiga tagasi. Aerud pidavat laekuma kuskil 5-6 vahel, selles parimas lootuses sätimegi paadile tunnusteks reklaamid ja EST kleepsud peale, ja jääme ootele - mis siis ikkagi saab. Veele pääseb täna kuni kella 19.00 - siis pannakse kanal kinni ja seal veel sõudjad saavad etteulatavaks karistuseks kollase kaardi kirja. Teine kollane kaart tähendaks juba sõidust eemaldamist, seega - päästmaks mida päästa annab, teeme õhtuse trenni maal ja ergomeetritel, kus saame aimu siinse kliima tõelisest vett kerest väljatõmbavast toimest - 10 minutiga ergomeetritel on tunked nii märjad, et oleks nagu otse ujumast tulnud.

Teeme ca 45 minutit tööd, ja siis peame end kiiresti pesema minema, et jõuaksime päeva viimase bussiga veel hotelli - peale 19.30 siit enam korraldatud transporti enne homikut ei ole, ja siia ööseks jääda mitte ei tahaks.

Head uudised on aga meid uuesti üles leidmas - Mihkel on kokku ajanud kaks komplekti aerusid. Ühed suure südamega Serbia sõudjatelt, ja teised Filippi paadimeestelt. Muidugi on nad meile võõrad - Filippi omad kätelt nahka hukkavate roheliste käepidemetega ja Serbia omadel on puidust päepidemed - kasutatult muutuvad need väga libedateks. Eks näis, mida hommikuks Mihkel otsustab - selge, et parimat varianti meil pole, aga õnneks on valik. Eks peale trenni saab siis korraldatud aerude värvimine - Matti Killing lubas siin oma abikäe ulatada, eks tunne ta end tiba süüdlasena ka. Ja laskem siis tal seda süüd värvimisabiga veidikenegi maha pesta - meil on homme õhtul juba esimene start, ja pealelõuna kuulub ilmsesti kere trennijärgseks puhkamiseks.

Aga see kõik saab olema juba homme ...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar